دوشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۹

"27 نفر انسان بی گناه را کشتند"

چند روز قلمم خشکیده ، حرفام تموم شده ، نه تموم نشده اما حرفام کم آوردن از اینهمه نا مردمی ها! هوا چقدر گرمه ، امسال تابستون اصلا قابل مقایسه با سال های قبل نیست گرم نیست داغه داغه! اما خب مهم نیست تو زیر کولر نشستی به لطف دولت خیلی مهرورز هم بیکار بیکار هستی تا مبادا ظهر تو اون داغی بیرون باشی! تا مبادا پول اضافی داشته باشی برای خریدن حتی شرقی که تیتر اولش خبر از عدم برگزاریه آزمون تافل میده و صفحه هاش هم پر از آگهی های تور های سیاحتی به خارج از کشور در فلان ساحل با فلان کشتی! حواسم پرت شد چی نوشتم، آهان داشتم از لم دادن زیر خنکیه کولر می گفتم ، برات فرقی نداره امروز جمعه هستش چون تو چن وقته همه روزهات تعطیله ! خب مهم نیست مملکت هم چند روز بود بی خود و بی جهت! نه ببخشید با خوش تدبیریه آقای دولت برای صرفه جوییه انرژی تعطیل بود و هیچ آبی از روی آب تکون هم نخورد، آها ببخشید من امروز حواسم کجاست ؟ آب از آب تکان نخورد اما نزدیک صد نفر از هموطنان بی توجهمان در این سه روز تعطیلی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند !"نکنه اینم می خوای بندازی گردن دولت؟خب اون قضا و قدر هستش اگه مملکت تعطیل هم نمی بود اونا کشته می شدند" نه! گفتم بی توجه ! مطمئنا تقصیر خودشون بوده!داشتم می گفتم از سر بیکاری تلویزیون رو روشن می کنی ،خبر 14! "بیش از 300تن از هموطنانمان در زاهدان به علت بمب گذاری در مسجد کشته و زخمی شدند ، 27نفر در دم جان خودشون رو از دست دادند"، یکی تسلیت گفت و یکی دیگه یه هفته در زاهدان عزای عمومی اعلام کرد، همین! بازم اختلاف شیعه و سنی بازم گروهک ریگی خدا نشناس یا دیگر گونه خدا شناس!آخه شنیدم می گفت به خاطر رفتن به بهشته که اون کارها رو انجام میده ! به خاطر اسلام! بلافاصله بعد خبر مفسر از شهرام امیری میگه از بی آبرویی سازمان سیا میگه از اینکه باید یه کاری میکردن تا اون خفت جبران شه ،  به خودم میگم قرار بود امریکا هیچ غلطی نتونه بکنه الان کوچکترین اتفاق کشور داره ربط داده میشه به اون آمریکای شیطان بزرگ، این شیطان اونقدر برامون بزرگ شده که به فاصله چند روز قادره برای حفظ آبروش یه همچین عملیاتی رو انجام بده!!! ، من چه امنیتی تو کشورم دارم ، کشورمن که ادعاش گوش حاکمانشو کر کرده فقط کافیه آمریکا اراده کنه تا هر غلطی که دلش خواست تو کشور بکنه! "آروم چه خبرته؟ همه خوابن !سر ظهره" ببخشید حواسم نبود الکی شلوغش کردم حواسم پرت شد به گلی که جلوی آقای مفسر خبر بود چرت گفتم وگرنه کیه که ندونه خون 27نفر فدای جمهوری اسلامی! فدای ولایت فقیه!ببخشید ولایت مطلقه فقیه! خب گل ها که ربطی به حادثه نداشته !خیر نمی شد که یه امروز رو نمی ذاشتن ! جشن ولادت امام حسین بود !اونایی هم که کشته شدن برای این جشن رفته بودن مسجد! یاد ندای 30 خرداد افتادم! حواست کجاست ندای 30 خرداد مردم زاهدان رو می گم که چه شاد و خوشحال از رهبر و نظام و دولت و چه و که داشتن تشکر می کردند که با اعدام عبدالمالک ریگی آرامش رو به شهرشون برگردونده!الان اون ندا کجاست ؟ حتما اون هم تا حالا از پا در اومده و نقش بر زمین شده! با همین فکرا ساعت شده 20:30، اینبار هم نوبت آه و اشک مادرا و پدرا هست ، تو حتی یه لحظه هم جای اونا نیستی تا بفهمی چرا دارن میگن "خونی که در رگ ..." تو اونقدر گیج شدی که نمی تونی بفهمی چرا مادری داره میگه شهادت بچش! تنها پسرش براش افتخاره، چقدر این حرفا سنگینه! داری به این فکر میکنی نکنه آه این مادرا کاری نکنه؟ نه هیچ اتفاقی نیافتاده نه پیام تسلیتی نه محکوم کردنی !آخه اتفاقی نیافتاده فقط چند نفر از هم وطنانمان در یک حادثه تروریستی جان خود را از دست دادند نه فتنه ای بوده و نه فتنه گری که سنسور آقایان تنها به این تنها یک کلمه ، به این تنها خطری که موقعیتشونو تهدید کنه حساسه!

 حرفام هیچ نظمی ندارن چون ذهنم آشفته هستش داغ داغ شدم نه از گرمیه هوا که از سردیه اطرافم ! این نوشته هیچ کس هیچ کس رو مخاطب ندونسته ! اما هر کس گوشی برای شنیدن و فهمیدن داره گوششو بیاره جلو تا خیلی آروم که کسی از خواب نپره بگم:"27 نفر انسان بی گناه فقط به خاطر کینه ها و بی مسئولیتی ها جان خود را از دست دادند" 

۹ نظر:

فرزانه.ع گفت...

لم داده بودم زیر کولر و خبر لم داده شدن عده ای هم وطن را در بهشت شنیدم
خبر را اینگونه گفتند:شیطان بزرگ در عملیاتی انتحاری(طفلی14ساله)تلافی کرد("رهبر من آن طفل 13ساله ایست که نارنجک به کمر بست و زیر تانک رفت!")
خبر را اینگونه فهمیدم:درخت ولایت خونیاری(آبیاری)شد
برق رفت،کولر خاموش شد،دیدی گفتم روز درختکاری بود(19اسفند)پس کولر می خوای چیکار
چه فرقی میکند اسفند88 یا 89،مهم درختکاری و خونیاری ست!
دلم برای ذهن آشفته ی خدا می سوزد،داغ کرده آن بالا ،از بس که ما دسته جمعی سرازیر بهشت می شویم!

protester گفت...

یادم نیست چه سالی بود،فکر کنم پارسال بود،گفتن کشته شدن 72 نفر شایعه است،اصلا برای جمهوری اسلامی دو نفر هم زیاده چه رسد به 72 نفر.البته نگفتن کشته شون زیاده یا زنده شون؟صدا و سیما تمام جنایت ها را از نو روایت می کرد:تنها یک ندا کشته شده اونم به دست عوامل پشت پرده ی شیطان بزرگ،حالا برای این که همه چیز هم گردن امریکا نباشه،سه نفر هم توی کهریزک به دلیل استاندارد نبودن بازداشتگاه کشته شدن!استاندارد نبودن هم یعنی نداشتن همین کولری که زیرش نشستی.حالا اون 72 شده 27 دیگه شایعه هم نیست چون صدا و سیما داره میگه.اما تو که نوشتی بی گناه،من تکذیب می کنم.آخه صدا و سیما نگفت بی گناه.بی گناه یعنی معصوم.یعنی همون ولی فقیه.خب او هم که نمرده و چون او زنده است،یعنی همه ی ما زنده هستیم!برای همین خون رگ ما شش دونگ به نام او شده.اونی که میکشه به نیت بهشت کشته،اونی که کشته میشه هم به نیت بهشت مرده و این وسط کشتن نقد است و بهشت نسیه.عزاداری چرا؟ما فقط همین ماه شعبانو داریم که توی اون هیچ معصومی کشته نشده.شهر را چراغانی کنید.امام زمون داره میاد.با اسب سپیدش میاد.اما خب از سیستان ظهور نمی کنه چون نه او رستم دستانه نه اسبش رخشه بستانه.از گل و بلبل،از باغ و بستان بگو.از فردایی که قراره اون امام زمان 27000 نه 270000 نه 2700000
آدم گنه کارو بکشه.ما جنود خدا نیستیم ما جنود شیطانیم،شیطان هم گوشش کر.پس برو سریال فاصله ها را ببینو و نگران فاصله ی میان آدم ها نباش،هر چه قدر هم که نزدیک باشی،هر چه قدر هم که نزدیکترین فردت را از دست داده باشی،نهایتا برای آدم های کر،جز ادا و اطوار نظمی نخواهی داشت!حرفی نخواهی داشت.آب دهان قلمت خشکیده.در مصرفه آب صرفه جویی کن و کولر آبیت را خاموش کن!

شازده کوچولو گفت...

اتفاقا کاملا دقیق و منظم نوشتی. فقط یه مشکلی من توو این داغ تابستون زیر کولرم خنک نمیشمشاید چون آبیه باید گازیش کنیم که هم صرفه جویی بشه هم خنک شیم. نه بابا اینم نمیشه اونوقت چطوری صدقه سری 6دنگ خونمون و این همه راهیان بهشت گاز به اینور اونور بفرستیمپس همینجا میپزیم و میسوزیم...

حسین . امیریه گفت...

در این آشفته بازار که واریته هایی از شوربختی ها و ناملایمتیها و غیره که نظم را بهم میزند باز شما بودید که توانسته ایید گوشه ایی از آنرا با نظوی بتحریر در آورید خدامند خود مارا از بد از بدترش حفظ نماید.

ناشناس گفت...

یه جای سوال برای من هنوز باقی مونده
فقط خواهشا اگه کسی میتونه من رو راهنمایی کنه: عامل بمب گذاریهای اخیر چه کس و یا کسانی هستند؟؟؟؟
وقتی کشور رو 7،8 ماه در آتیشی که هیزمش رو با مردم عزیز این کشور روشن کردین خب معلومه نا آرامی در کشور حکم فرما میشه معلومه گروهکهای تروریستی خودنمایی نشون میدن
مرگ بر این جنبش خودساخته
مرگ بر موسوی

فاطمه.م گفت...

دوست ناشناس گروهک ریگی این بمب گذاری رو به عهده گرفته چیزی که خود مسئولان استان هم بارها گفتند که بعد از اعدام عبدالمالک ریگی کاملا قابل پیش بینی بود! در ضمن این گروه از یک سال قبل همچین اقداماتی رو داشتن، 150نفری که کشته اند قبل از این انتخابات و نا آرامی ها بوده!
جنبش خود ساخته؟؟!!!!

ورود پسرا ممنوع گفت...

سلام
برام مسائلي پيش اومد که چند روزي جواب کامنتتون به تعويق افتاد.
ضمن عذرخواهي منتظر حضورتون هستم.
................
راستي نظرت درباره حمايت اوباما و شيمون پرز از موسوي چيه؟!

سيد آرمان مهدوي گفت...

فراموشم كرديد ؟ آرمانم ، همان بي ادب ، همان بي منطق ، ميدوني از اينكه اينجا جوابتو بدم و حذف بشم ميترسم ، از سانسور شدن ، آخر شما يك با سانسورم كرده بوديد نه ؟ ميترسم از اين كه حذف شوم ، ببخشيد دير شد ، ولي جوابي برايتان در كامنت ليستم نوشتم ، تا نتواني ح ذ ف م كني
من اينجام ،

فاطمه.م گفت...

آقای مهدوی سپاسگزارم که وقت گذاشتین!
درسته من یکبار کامنت جنابعالی رو حذف کردم گرچه هیچوقت کارمو تائید نمی کنم ولی خیلی خوشحالم که این یکبار باعث شد شما بفهمید سانسور و حذف شدن چقدر می تونه غیر قابل تحمل باشه(گرچه حذف شدن در یک وبلاگ پرت و دور افتاده کجا و حذف شدن ها از یک جامعه کجا!!!)