شنبه، آذر ۲۱، ۱۳۸۸

اندکی تامل

آیات عظام ، روحانیان ، فقها،بسیجیان چه گمنام و چه لباس شخصی،مردم و ... گمان نمی کردم روزی برسد که بخواهم، من آموزه هایی که شما خود ادعای نشر آن را دارید به خود شما یا آوری کنم ، صد البته که یاد آوری این حکایت نه یکی پنداشتن شمایان با آن امام بزرگوار است و نه امید همانندی ، بلکه فقط یاد آوری می کنم برای همه آنانی که این روزها دین خدا را بیش از خود خدا مدعی شده اند ، کار سختی نیست لااقل برای حفظ ظاهر هم که شده کمی کارهایتان را از روی چاپلوسی به آن امام بزرگوار نزدیک کنید.

بارها در کتابهایمان خوانده ایم از امام علی که چون کاسه شیر خالی و گربه ای با دهان شیر آلود را بالای سر کاسه می بیند ، می فرماید که در همچین صحنه ای هم قضاوت بر علیه گربه ندهید چون به هنگام خوردن کسی چیزی ندیده است ، دو خط بیشتر حرف نیست و هزاران نکته در پس آن که به همین راحتی انگشت اتهام سوی هیچ کس نگیریم ، اما چه آسان است تنها روایت آن ، یک عکس پاره و هیا هوی وا مصیبتا که حامیان موسوی این هتک حرمت بزرگ را مرتکب شده اند ، دیدن این تصاویر و جنجال ها از رسانه دروغ چیز بعیدی نبود اما عجیب این همراهی روحانیون منبرنشین و امامان جمعه بود که بارها این حکایت را از زبانشان شنیده ایم . اصلا گیرم که تصویری هم از حامیه موسوی پیدا شود که این کار را بکند(که صد البته تا حال نیست چون اگر بود بارها از همان رسانه دروغ پخش می شد) چگونه یک نفر را به میلیون ها حامیه موسوی می توان نسبت داد؟؟!! نمی دانم اگر من فردا عکس آقای احمدی نژاد را بالا بگیرم و خود را به پرچمی بپیچم و سپس اقدام به پاره کردن عکس امام خمینی را بکنم چه؟ آنوقت باید طرف حامیان موسوی وامصیبتا سر دهند؟؟!!

این روزها از حضور مردم آنچنان به تنگ آمده اند که استیصال را به وضوح می توان در کارهایشان مشاهده کرد! همه آنانی که خود را به در و دیوار می زنید ، انتظار انصاف که نیست لااقل اندکی بیاندیشید انگار که از زدن حریف نتیجه نگرفته اید و شروع به خود زنی کرده اید ، اندکی تامل .

۴ نظر:

ناشناس گفت...

نویسنده: لیلا
شنبه 21 آذر1388 ساعت: 11:37


زیاد جدی نگیر بذار برای خودشان روضه بگیرن ! ما که گریه مان نمی گیره با روضه اینا



نویسنده: فرزانه
شنبه 21 آذر1388 ساعت: 15:29


چه شده که برای عکس امام سینه چاک می کنند ولی برای نوه ی امام تره هم خورد نمی کنند!
فکرمیکردم تجمع در مقابل توهین به امام است ولی شعارها بوی دلداری دادن به کس دیگری میداد تا کمی ازترسشان بکاهند!!


نویسنده: protester
یکشنبه 22 آذر1388 ساعت: 11:22
خمینی اگر کبیر است(؟؟؟؟؟؟؟)با پاره کردن عکسش نه حقیر میشه نه صغیر!
البته که پاره کردن عکس رفتاری مذموم است اما خود در پاره کردن عکس ها و آتش زدن پرچم ها 30 سال است که الگو آفرینی می کنید!
آیات عظام،فکر کنم تنها چیزی که در مورد اونا عظیمه مدت زمانی است که طول میکشه تا اخبار به گوش اونا برسه و از اون عظیم تر فاصله ی شنیدن تا اتخاذ عکس العمل مناسب(آن هم با همان نگاه عظیم خود به مسائل)هست!
چه طور برای پاره کردن عکس یه فرد مرده این همه قیل و قال و وا اسفا سر می دهید و آن گاه در برابر زنده به گور کردن پاره های تن این ملت جز سکوت هیچ غلطی نکردید! گفتم غلط،خدایی نکرده منظورم جسارتی گستاخانه نبود،این را برای این گفتم که از دید حاکمان سکوت هم کار غلطی است و شما را جز مترسکانی از برای مدح خود نمی خواهند!
خنده ام می گیرد از طرفی امام امام کردن های موسوی اعصابم را خرد می کند و از طرفی همان موسوی میشه متهم ردیف اول توهین به اون امام!



نویسنده: آرمان
یکشنبه 22 آذر1388 ساعت: 12:44


این آقای قبلی اگر هیچ چیزی نداشته باشه و به گفته خودش مرتد لااقل وجدان داره و آدم رادیکال و متعصبی نیست ...همین هم خوبه
اگر دین ندارید آراده باشید(امام حسن روز عاشورا)
به نظر شما آزادگی مهمتره یا دینداری؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



نویسنده: فاطمه.م
یکشنبه 22 آذر1388 ساعت: 18:30


فاطمه .م:جناب آقای آرمان مهدوی ، قصد جواب نداشتم ، چون اتهام های وارده شما شامل هر جوابی می شود و همین که حواله ام می کنید به مطالعه (منهای اتهام های دیگر)هر بحثی را بی فایده می کند ، اما پیگیری شما و سوال چند باره تان من رو مجبور به جواب دادن میکنه ، هرچند این الارغم میل باطنیم هست که به کامنتی جواب بنویسم
در هر حال ، دو کامنت قبلی تان در همین جمله آخرتان خلاصه می شود که:" من هم به پشتوانه ی مردمی و اهدافتان معترفم ولی رهبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟"شما خود بارها تاکید می کنید و عددو رقم می دهید که 5میلیون بیشتر نیستیم و آنگاه جمله آخرتون خط بطلانیست بر همه اونها ، آقای آرمان مهدوی ما اگر بیشمار نبودیم از اعتراض و تجمع چند صد نفر در گوشه و کنار این مملکت هیچ ابایی نمی شد ، با باتوم به استقبالمون نمی اومدن و کاش در همان باتوم ختم می شد و تفنگ به روی ملت خودشون نمی کشیدند ، اینها نشانه ترس یک حکومته از زیاد بودن معترضان.اما اینکه می فرمایید رهبر ندارد فکر نمی کنم خود سبز ها به این مورد کمتر از شما پافشاری کرده باشند ، درسته این جنبش مدعی ای جز مردم ندارد،آقای مهدوی ، مشکل شما از اینجا ناشی میشه که شما از جنبش سبز انتظار انقلابی دارید و من نه ، جنبش سبز قراره یک گذار باشه ، یک تغییر باشه ،لااقل نسل من یکی نمی تونه خواستار یک انقلاب دیگه باشه چون با تمام زندگیش تبعات انقلاب رو چشیده ، جنبش سبز توسط خیل عظیم مردم راهبری میشه و بهتر بگم زندگی میشه .
اما در مورد تهدیدتون و اینکه مجبورید... ، آقای مهدوی در طول این شش ماه گذشته تهدید ، زندان ، زدن ، تبعید،شکنجه ، کشتن ، ... همه رو دیدیم ، حکومت همه این کارها رو با ملت خودش ، با مردمان و دوستان تو کرده ، حکومت همه حربه هاشو رو کرده ولی مردم یک قدم از حرف خودشون کوتاه نیومدند ،بیش از این سخن به درازا نمی برم بر فرض محال هم سر شماری شما حق باشد و ما پنج میلیون بیشتر نباشیم آیا همان تعداد شهروندآن ایران نیستند ؟آیا به اندازه شما از خاک ایران سهمی ندارند که حتی سخنش را هم برنمی تابید و تهدیدش می کنید؟؟(می فرمایید که حق اعتراض داده اید اما از همان فردای 22خرداد هیچ تجمعی را مجوز ندادید)
اما سخن آخرم را جواب به سوالتان می دهم ،آزادگی،چون آزادگی برایم وارستگی و جوانمردی و بنده کسی جز خدا نبودن معنا می یابه.

ناشناس گفت...

نویسنده: سبحان
سه شنبه 24 آذر1388 ساعت: 12:20

حال می کنم
حال می کنم با اینکه این همه عکس و صدا و فیلم از دیکتاتور تلقی کردن و پایین آوردن و شعار منفی دادن به اینی که زنده س هست و اینا هیچی نشون ندادن . اون وقت یه چیزی از اونی که مرده س درست کردن و هی و هی نشون می دن
حال می کنم
.
ما بی شماریم



نویسنده: آرمان مهدوی
پنجشنبه 26 آذر1388 ساعت: 12:16

بله....کاملا حرفهایتان را قبول دارم که حکومت دینی ما خیلی بهتر میتوانست با معترضین برخورد کند من هم از تعصب بدم می آید ولی...
آنهایی که در خیابان کارگر شمالی بسیجیان ما را از روی سقفهای منزلشان سنگباران کردند به چه چیز معترض بودند؟
وقتی بانکها و مغازه ی مردم را آتش میزنند چه؟
وقتی به پایگاه بسیج که اسلحه در آن وجود داشت حمله میکنند چه؟
مطمئنم که شما خود فیلم آن را دیده اید....
آنهایی که شعار نماز بسه روزه بسه میدانند چه؟
آنهایی که مسجد لولاگر را آتش زدند چه؟
آنهایی که شب قبل خود را رئیس جمهور میدانند و عده ای با دادن نامه به رهبری پروژه ی فشار به رهبری را اجرا نمودند؟
18 تیر کجا بودند؟
بلی قبول دارم کمی تند رفتم ...
قبول دارم که شما به دنبال دموکراسی هستید نه به دنبال انقلاب و کودتا ولی در هر جای دنیا که به پایگاه نظامی حمله میکنند مفهومی جز کودتا و جوابی جز گلوله و مرگ ندارد!
از شما و همفکرانتان الان انتظار میرود که صف خود را از عده ی سلطنت طلب منافق و سکولار جدا کرده و لااقل به زبان هم شده راه خویش را از آنان که کمر به حذف اسلام بسته اند جدا کنید خواهش میکنم ای آقای مهندس موسوی هنوز برای دادن بیانیه برای جدا کردن راه دیر نیست!
رهبری چشم انتظار جدا شدن شما از آنان و بازگشت به آغوش نظام است ..
به ولله دل رهبری از احمدی نژاد ها و تند رو هایی نظیر... خون است و خود گفتند که حوادث کوی دانشگاه دل آدم را خون میکند!
قبول دارم که میشد کارهای بهتری برای روشنگری اذهان عمومی رسانه ی ملی میتوانست انجام بدهد
ولی از من نخواید که به حرف آنهایی گوش کنم که کمر به حذف اسلام بسته اند؟
آیا شما از آن دسته ای؟
مهندس موسوی چطور؟
مسعود رجوی؟
رضا پهلوی؟
نمیدانم به قول رهبری اوضاع بدجوری غبار آلود است و تشخیص حق از باطل بسیار سخت.
شما هنوز فکر میکنید که آنهایی که در ماهواره برنامه برای ما میسازند و میلیاردها دلار خرج میکنند دلشان برای من و شما سوخته است ؟
به این منطق هم شده دل به آنها نبندید.
خواش میکنم
والعاقبه للمتقین



نویسنده: فاطمه.م
شنبه 28 آذر1388 ساعت: 2:27

جناب آقای مهدوی اینهمه واهمه برای حذف اسلام از برای چیست؟ مگر شما مسلمان نیستی، مگر مردم سرزمینت را مسلمان نمی دانی ؟؟اسلام مگر شی ایست که در هراس ربودنش هستید ؟اسلام شیوه زندگی کردن است ، اسلام یک راه است ، راهی که یک یا دو سال گذشته به وجود نیامده این راه اعتقادات مردمم را شکل داده ،چگونه می شود از حذف یک راه سخن گفت ؟؟شاید برداشت ها از اسلام متفاوت باشد اما مسیر همان است و قدم هایمان متفاوت ، سعی در نفی هم نکنیم و اگر به قدم های خود اطمینان داریم با صلابت راه برویم مطمئنا بیراهه خواندن راهی که دیگرانش نیز طی می کنند ،نشان از آن دارد که بی شناخت از راه خود در آن قدم گذاشته ایم.
اما اینکه می فرمایید مفهومی جز کودتا نداشت ، شما را به راهپیمایی های سکوت ارجاعتان می دهم ، مردم چه در دست داشتند و با چه جواب شنیدند؟؟اینکه سنگ پرتاب کردند و چه و چه... گناه زشت کردن مفهوم بسیجی را خود بر گردن بگیرید که ما از بسیجی تصویر جوانان شهیدی را داشتیم که بی هیچ چشم داشتی از زندگی خود در راه وطن گذشتند ،اما متاسفانه بسیجی زمان من شده است چماق بالای سر و مدعی خون همان بی ادعایان و ...
می فرمایید که انتظار جدا کردن راه دارید و ... اما آقای مهدوی شما را به انقلاب سی سال قبل خودمان رجوع می دهم ، مگر نه اینکه همه گروه ها آن زمان در مقابل رژیم شاه یک صف شده بودند؟مگر نه اینکه حتی کمونیست ها حرفشان با خمینیون یکی شده بود ؟؟ استدلال درستی نیست که چون حامیانش چه کسانی هستند خط بطلانی بر نادرستی کسی بزنید ، در عجبم چرا حامیان میلیونیه داخل کشور به چشم نمی آید اما عده ای سلطنت طلب اینقدر بزرگنمایی می شوند؟!!!!
می فرمایید که "به ولله دل رهبری از احمدی نژاد ها و تند رو هایی نظیر... خون است "اما نمی دانم چرا این دل خونین ثانیه ای از پشتیبانی از احمدی نژاد ها کوتاهی نکرده و به خاطر همان احمدی نژاد ها خود را در مقابل مردمش قرار داده؟

ناشناس گفت...

نویسنده: آرمان مهدوی
شنبه 28 آذر1388 ساعت: 16:27

بلی اسلام اسلام است ولی...
خلیفه ی اول و ثانی را که میشناسید ؟
اینها همانهایی بودند که در جنگ احد-خیبر-خندق و صدها نبرد ها و سختی ها و مبارزات پیامبر همراه ایشان بوده اند در غدیر خم هم هم بوده اند!
به نظر شما چه شد که این اسلامی را که پیامبر بدون شناساندن علی در روز غدیر ناتمام میدانست به نفع خود تفسیر کرده و اسلامی جدید به پا کردند و باعث نفاق شدند
با این حساب آنها هم که این جنایت را کردند همانند شیعیان حقیقی در بهشت محشور میشوند!
؟
؟
اسلام همان اسلام است که همه دارند مهم ولایت است که پیامبر در تفسیر آیه ی سوره ی نبا فرمودند:
نبا عظیم خود پیامبر است که اکثرا به آن معتقدند ولی الذین هم فیه مختلفون ای علی تو هستی!
غیر از ولایت بیراه است همانند کسانی که مسلمان بودند ولی نوه ی پیامبر را سر بریدند!
ولایت!
باز هم شما سوال های من را بی جواب گذاشتید!
استقلال آزادی جمهوری ایرانی را چه کسی سر میدهد؟
نماز بسه روزه بسه چی؟
نگفتید که چرا این مهندس موسوی شما حتی یک بیانیه برای محکوم کردن این شعارها نمیدهد؟
فتنه فتنه است و فضا غبار آلود به ریسمان الهی و کشتی نجات چنگ نزنی غرق و نابود میشوی!
شما را به خدا کاری کنید که دشمنان اسلام خفه شوند بعد بحثمان را که یک اختالاف خانوادگی است درست میکنیم پس چه کسی که آن شعار ها را میدهد!
بعد از راهپیمایی سکوت چه شد؟
بانک و مغازه مردم آتش گرفت یا نه؟
مسجد لولاگر چطور؟
در روز قدس ما با دهن روزه و آنها با ......اینها مسلمان هستند یا نه؟
شما چرا اینقدر متعصبید؟
چرا قبول نمیکنید کسی که این شعار را میدهد .......!!!!!!!!!!
کسی که به اسلحه خانه حمله میکند خون کثیفش را برادرانم به زمین ریختند ولله اگر عزیزترین کسم هم در آنجا بود جوابی جز گلوله برایش نداشتم؟
خوب..
این حمله به اسلحه خانه را توجیح نکردید!
همچنین آتش زدن مسجد و شعارهای.....
من نمیدانم این آقای موسوی جواب خون این همه شهید را که پای آبرو و عزت نظام ریخته شد را چگونه میخواهند بدهند؟
و به خاطر دنیا و مقام دنیا چه بر سر آخرت خود آوردند؟
متاسفم؟
به یاد فتنه ی جمل و طلحه و زبیر که به خاطر نرسیدن به مقام چه کردند می افتم!
پس اسلام اسلام است که ابوبکر -شمر-یزید هم ادعای آن را داشتند ولی اهل بیت چه؟
ولایت!
در زمان غیبت ولایت فقیه عاقل عادل آگاه به زمان
والسلام



نویسنده: آواز
چهارشنبه 2 دی1388 ساعت: 12:40

به یاد ایام قدیم سری هم به آوازی ها بزنید!

ناشناس گفت...

نویسنده: protester
چهارشنبه 2 دی1388 ساعت: 15:21

درود بر آرمان های پاک انسان ها!
جناب آرمان مهدوی این سوال من را خیلی صریح پاسخ دهید آیا حکومت اسلامی یا همان ولایت اسلامی به مردم اجازه می دهد بدون خونریزی و کشته دادن،حکومت را به هر حکومت دلخواهی تغییر دهند؟حال چه سکولار چه سلطنتی چه جمهوری؟خواهشا مرا به آرای 12 فروردین 58 ارجاع ندهید که در این 30 سال خیلی ها از انتخاب خود پشیمان و خیلی ها هم در آن زمان حق رای نداشته اند.به قول امام خمینی بر فرض پدرانمان چنین حکومتی را انتخاب کردند ما را چه اجباری است؟یه زمان هست شما فرمایید رای مردم خوبه چرا که اگه نظر مردم خواسته نشه خوب فرمانبرداری نمی کنند اما یه زمان میگید اساس رای مردمه اگه ما را نخواستند ما هم خواهیم رفت.خواهشا آرای 24 میلیونی(بر فرض صحت؟؟؟؟؟؟؟؟؟) در سبد آرای نظام قرار ندهید! از دید اسلام آرای مردم چه زمان تشکیل حکومت و چه بعد از آن ضروری است.چرا ما با فیلتر شورای نگهبان به مردم فرصت اشتباه کردن (به قول خودتان) نمی دهید آیا شما بیشتر از مردم می فهمید؟
وب سایت


نویسنده: protester
چهارشنبه 2 دی1388 ساعت: 15:23

اما در مورد مواردی که اشاره کردید:
اگر آتش زدن مسجد،بانک و ...سنگ باران بسیجی ها را به سبز ها نسبت دهید، این عکس العمل فضای بسته ای که خود به وجود آورده اند.نماز بسه دیگه روزه بسه دیگه.آیا یه نفر سکولار در این نظام حق داشته از رسانه های ملی دلایل خود را از طرح چنین شعاری تشریح کنه.چرا یه نفر لاییک نمی تونه از آرای خود دفاع کنه و همه برای خفه کردن او و نه مناظره با او (کما این که در ابتدای انقلاب چنین مناظره هایی بود) دست و پا می شکنند.وقتی فضا بسته بشه هر شایعه و دروغی هم که بر ضد نظام ساخته بشه باور پذیر میشه و حاکمان به جای مبارزه با دروغ گویان می بایست خود را مواخذه کنند که چرا دروغ های مخالفان باور پذیر شده؟در مورد آن هایی که می فرمایید به اسلحه خانه حمله کردند آیا اون افراد مسلح بودند؟چنان چه شما به همان فیلم ها دقت کرده باشید فردی که تیراندازی می کنه بدون این که کمین بگیره با خیال راحت داره مردم را می کشه.یه سوال دیگه آیا در انتهای همون راهپیمایی سکوت تعدادی از مردم کشته نشدند؟آیا دولت به همون راهپیمایی سکوت مجوز داده بود؟به خوبی می بینی که چه کسی فضا را بسته بسته تر کرد!
آیا خبرگزاری فارس آرای دقیق احمدی نژاد را در عصر جمعه 22 خرداددر حالی که انتخابات پایان نپذیرفته بود اعلام نکرد؟چرا مقام رهبری در ظهر 23 خرداد قبل از تایید نتیجه ی انتخابات از سوی شورای نگهبان به احمدی نژاد تبریک گفت؟چرا تمام رسانه های مجازی و اس مس و موبایل تا مدت ها قطع بود در حالی که قبلا از انتخابات چنین مواردی را شایعه می دونستند؟چرا رهبری در نماز جمعه از ترجیح دادن احمدی نژاد بر هاشمی سخن گفت؟آری ولایت فقیه عادل عالم عاقل
اما ما نه دستگاه عادل سنج داریم نه عالم سنج نه عاقل سنج اگر داشتیم من و شما نباید در این موارد اختلاف می داشتیم،تنها ملاک انتخاب رهبر یه جامعه باید رای مردم باشه نمیگم بهترین ملاکه،ممکنه مردم اشتباه مهلکی را مرتکب بشه و از همان دموکراسی یه دیکتاتور زاییده بشه اما گذشته از این که ما باید به مردم فرصت اشتباه کردن بدیم باید قوانینی داشته باشیم که به جای این که قائم به فرد،به افراد اجازه ی بی قانونی نده نه این که قدرت را در جایی متمرکز و آن گاه برای صاحب قدرت صفات گل و بلبل بشماریم!
وب سایت


نویسنده: protester
چهارشنبه 2 دی1388 ساعت: 15:24

در مورد شهدایی که فرمودید آن ها برای اعتقاداتشان جنگیده اند و از کسی طلبکار نیستند که اگر طلبکار بودند شهادت را انتخاب نمی کردند اما ما که به ایشان بدهکاریم نباید ایشان را به نام خود مصادره کنیم.
در مورد این که به یاد طلحه و زبیر افتادید این گونه رجعت های تاریخی درست نیست چرا که خیلی راحت میشه مثلا منتظری را در جای علی زمان نشاند که خانه نشینی را تجربه کرد این کار از اساس غلط است چون هر فرد اونا را مصادره به مطلوب می کنه.
درود بر سعه صدر شما